Assignment 6: Propaganda Tactics (Optional)

Propaganda Tactics

1. Omissions:  omission of relevant or truthful information that works against the story’s thesis, especially for audiences that don’t know there is missing information.

2. Contextualization:  placing together of unrelated images or ideas to force an emotional or intellectual connection. This may causes the transfer of emotions from one scene to another.

3. Us-Versus-Them Manipulation: or ingroup/outgroup manipulation where you distinguish a group (by visual indicators) as inferior and identify yourself and the audience with the superior group.

4. “FUD-ing”:  spreading Fear, Uncertainty and Doubt about a person’s motives, usually by showing the person’s actions as motivated by selfish ends.

5. Traps:  embarrassing a target, with personal attacks or showing them as foolish, when such embarrassment has little to do with the person’s position.

6. Manipulating Cause and Effect:  playing on audience’s tendency to believe that correlation implies causation AND emphasizing simple, singular causes.

7. Modeling: showing viewers behavior that the propagandist wants them to emulate, often in a positive light.

8. (Modeling) Conversion: showing viewers people who have reformed themselves by rejecting their previous “negative” behavior.

9. Pacing and Distraction: diverting viewers’ attention from limits of an argument by speeding the pace and adding audiovisual distractions, and slowing when the argument is strong.

10. Numeric Deceptions:  employing numbers deceptively to imply solid evidence for an argument, knowing that most people will not check the numbers.

11. Shutting Down the Opposition: using various tactics to forestall or block opposing voices from challenging the arguments, by excluding these voices or preemptively attacking and threatening them to keep silent.

Source: http://www.workingpsychology.com/author.html

 —-

تكتيكات الدعاية

1-      حذف أو إسقاط: تجاهل وتجاوز وحذف معلومات حقيقية مرتبطة بقصة ما بشكل متعمد لتغيير مسار الحدث وتشويه صورته،  خاصة أمام  الجمهور الذي لا يعي أن هناك معلومات منقوصة.

2-      التلاعب بالسياق: العمل على وضع صور أو أفكار غير مرتبطة ببعضها البعض لفرض  اتصال أو علاقة عاطفية وذهنية بينها، الأمر الذي قد يؤدي إلى انتقال المشاعر من مشهد إلى مشهد اخر .

3-       مناورة (نحن- مقابل –هم ): أو ما يسمى أيضاً داخل\خارج المجموعة، بمعنى أن تعمق التفرقة والتمييز ضد جماعة معينة من خلال مؤشرات أو دلالات بصرية توحي بأنهم أقل منزلة وأدنى قيمة بينما تعرّف نفسك والجمهور وكأنكم المتفوقين في هذه العلاقة.

4-      F.U.D -ING: العمل على نشر تخوفات وشكوك حول دوافع و نوايا شخص ما وعادة تكون بإظهار سلوك أو تصرفات هذا الشخص وكأنها نابعة عن غايات أنانية.

5-      فخاخ: إحراج  أو إرباك الهدف بمهاجمات شخصية أو بإظهارهم بمظهر المغفّلين، بالرغم من العلاقة السطحية بين الموقف المحرج والموقع الذي يشغله الشخص.

6-      التلاعب بالسبب  والتأثير: استغلال ميل الجمهور بأن يصدّق أن الارتباط بين قضيتن يعني بالضرورة وجود علاقة سببية بينهما والتلاعب بالتركيز على إظار تعليلات سطحية.

7-      النمذجة:  محاولة إظهار الدعائيين أو القائمين على دعاية ما بمظهر ايجابي أمام الجمهور يضاهي أي نموذج ايجابي آخر.

8-      تحويل أو احتواء النمذجة: عرض نماذج لأشخاص قاموا بإعادة إصلاح أنفسهم عن طريق رفضهم لسلوكهم السلبي في الماضي.

9-      التلاعب بسرعة العرض ومحاولة التشويش: وذلك عن طريق إلهاء وتشتيت انتباه المتفرّج عن معالم الجدال الجوهرية بتسريع وإضافة مشتّتات بصرية وصوتية والحرص على إبطاء المشهد عندما يكون النقاش أوالبرهان محكم.

10-   التضليل بالأرقام: توظيف الأرقام بشكل مخادع ومضلل للإيحاء بأنها إثبات قوي على صحة قضية ما، بسبب تيقن القائمين على الدعاية أن الناس عادة لا تفحص اذا ما كانت الأرقام حقيقية.

11-   إسكات المعارضة :  استخدام تكتيكات مختلفة لإحباط أو إسكات الإصوات المعارضة لقضية ما وذلك عن طريق إستبعادهم وإقصائهم أو تحضير هجوم استباقي ضدهم وتهديدهم بأن يلتزموا الصمت.

 

Links to Completed Assignment:

1. Rama Kourieh: http://bit.ly/1dv6SyC
2. Farah Maraqa: http://farahmaraqa.wordpress.com/2013/08/20/assignment-20-8-palestine/
3. Maream-Jena Halim Nabut: http://bit.ly/143m5D1
4. Christina Aoun: http://aounchristina.wordpress.com/2013/08/20/free-vs-hatesectarian-speech/
5. Leen Issa: http://leenessablog.wordpress.com/
6. Haydar Hamzoz: http://www.hamzoz.com/archives/1343
7. Fatima Masri: http://drfatimamasri.wordpress.com/2013/08/20/political-speech/
8. Joudi Sabra: http://joudiss.wordpress.com/2013/08/20/joudi-and-george-free-vs-hatesectarian-speech-2/
9. Pina Ghoussoub: http://pinaghoussoub.wordpress.com/2013/08/21/pina-ghoussoub/
10. Aya Alayan: http://bit.ly/1drdZar
11. Mohammed Khraisat: http://bit.ly/1cX9tRC
12. Georges Rishan: http://magnumopusqa.wordpress.com/2013/08/20/joudi-and-george-free-vs-hatesectarian-speech/
13. Fares Al Hajj: http://bit.ly/1dv8low
14. Hazem Salha: http://hazemsalha.wordpress.com/2013/08/20/political-speech/
15. Mohammad Kallas: https://hnhju123.wordpress.com/